Skip to content
Snabba leveranser - Fri frakt över 800kr - Köp nu betala senare med Klarna
Snabba leveranser - Fri frakt över 800kr - Köp nu betala senare med Klarna

Användarvillkor

FÖRETAGSUPPGIFTER

SovigWicklund AB
Org.nr: 559504-2606

VAT: 
Adress: Mosskullevägen 27, Torslanda, 423 43, Sverige

BESTÄLLNING

Beställning av produkter görs via vår hemsida sjokompaniet.se. Har du frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta oss via e-post info@sjokompaniet.se. När du genomfört din beställning innebär det att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp bekräftas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. utsatt pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation/bilder etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självklart rätten att välja att avboka din order utan kostnad! Rabattkoder kan endast användas per köp och går inte att kombinera med varandra eller med andra kompensations- eller ersättningskoder. Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra priserna för våra produkter.

LEVERANS & FRAKTKOSTNAD

  • Fri frakt över 500 kr
  • Ordervärde under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr

Vi på Sjökompaniet kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening. 

REALISATION/ERBJUDANDEN

REA gäller så långt lagret räcker! Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Sjökompaniet reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser. Vid större kampanjer kan det vara så att vårt lagersaldo inte uppdateras tillräckligt snabbt, vid ett sådant tillfälle har Sjökompaniet rätt att makulera den order som inkommit efter att vårt lagersaldo visat sig vara slut. Vi reserverar oss även för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och därav blir restnoterade. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider.

LEVERANSVILLKOR

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden för lagervaror är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Vissa produkter kan ta något längre tid än så. Om längre leveranstid gäller för din beställning kommer du att kontaktas via e-post eller telefon.

OBS! Vid större kampanjer samt vid högtider kan leveranstiden vara något längre än normalt. Detta beror främst på högtryck hos transportörer och är inget unikt för vår butik. På webbplatsen anges våra preliminära leveranstider. För mer precisa leveranstider för respektive produkt ber vi dig kontakta oss via e-post info@sjokompaniet.se.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vid leveransförsening har du rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Leverans sker från vårt lager till en av dig angiven leveransadress. Produkten levereras fram till ombud. Våra leverantörer förbehåller sig rätten att välja speditör för samtliga leveranser. Det är på köparens ansvar att säkerställa att leveransadressen som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt. Det är också köparens ansvar att vara nåbar i samband med leverans. Risken för varan övergår på köparen efter mottagandet. Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Vill du returnera en vara så är det öppet köp enligt konsumentverkets allmänna köplagar som föreligger. Vi har 30 dagars returrätt. Se även våra instruktioner för retur under returpolicy.

RETURAVGIFT
Vi har 30 dagars returrätt. Kostnad för retur på paket under 10kg: 129 kr. Kostnad för retur på paket över 10kg: 150 kr. Det är enkelt att genomföra en retur hos oss på Sjökompaniet! Skicka ett mail till info@sjokompaniet.se och be om att få en retursedel så återkommer vi inom 24 timmar med en returetikett. Vi debiterar 129 kr för en retur och detta kommer dras av på det belopp vi är återbetalningsskyldiga dig. Återbetalning sker så fort vi har mottagit och godkänt din retur. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

VID LEVERANSSKADOR
Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

VID LEVERANSHINDER
Vid leveranshinder som beror på att du som kund lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress, eller kontaktuppgifter som till exempel e-postadress eller mobilnummer för avisering, debiteras du en avgift. Var därför noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du genomför ditt köp. Mottagaren måste också kunna legitimera sig vid paketutlämning. Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen. Om du inte meddelar dem, eller om de på annat sätt blir förhindrade att utföra leveransen (exempelvis att du inte öppnar när de ringer på dörren) kommer du att debiteras en avgift för leveranshinder. Avgiften är motsvarande fraktbolagets taxa.

REKLAMATION

  • Privatpersoner
    Önskemål om reklamation ska delges oss inom skälig tid från det att felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället. Konsumentköplagen samt andra tillämpliga lagar ger dig som kund viktiga rättigheter som en treårig reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.

  • Företag
    Önskemål om reklamation ska delges oss inom skälig tid från det att felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället. Köplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som näringsidkare vissa rättigheter, normalt två års reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE
Om vårt fullgörande av dessa köpvillkor eller ingångna avtal försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan exempelvis vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer eller andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll.

RESERVATION
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i produktinformation samt bild- och videomaterial på webbplatsen. Vi kan inte heller garantera att produktbilder och miljöbilder återger en varas exakta utseende samt beskaffenhet.

Compare products

{"one"=>"Select 2 or 3 items to compare", "other"=>"{{ count }} of 3 items selected"}

Select first item to compare

Select second item to compare

Select third item to compare

Jämför